Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny bekendgørelse om jagtvåben og ammu i høring
#81
@ Lasse,
Gik glip af din pointe !

Men ok, selv pa dette niveau kan vi vel ogsa fortsatte. Nu ved du hvorfor forholdende er som de er !

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#82
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

VORHERRE TIL HEST !!!

Her er tråden hvor 50GIJESS er den klogeste, mest fremsynede og besindige deltager. Det siger desværre ikke så meget om Jess, som om resten af indlæggene.

KÆLLINGESNAK !

Borgere med så megen vilje og ihærdighed til at ødelægge det for hinanden er godtnok nemme for myndighederne at tryne [xx(][xx(][xx(].

Jeg kan lige høre ministeren fremover: " Vi har virkelig lyttet til baglandet i denne sag. Og blandt udøverne var der en udbredt modstand mod X, så derfor har vi selvfølgelig forbudt det."

Indsæt selv følgende på X´s plads :

Lyddæmpere
Halvautomater
Fasanjagt
Blyprojektiler
Buejagt
Havjagt
Landjagt
Genladning
Privat våbenbesiddelse

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Så hvis der er noget jagtrelateret man ikke synes om, så skal man bare klappe keje og rette ind for "ellers forbyder de jo bare det hele"?
Det er også den helvedes ytringsfrihed [B)].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#83
Er der meget mere der efterhanden kan forbydes !

Synd det kommer ned pa dette plan. burde vide bedre, men gjorde bare for...fordi jeg keder mig ligenu. Uffe hent lige en mere fra kassen.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#84
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Så hvis der er noget jagtrelateret man ikke synes om, så skal man bare klappe keje og rette ind for "ellers forbyder de jo bare det hele"?
Det er også den helvedes ytringsfrihed [B)].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Det handler vel ikke om at klappe keje men vel nærmere solidarisk opbakning mellem alle våbenejere her i lille Danmark. Det er fint at der er en debat omkring tingene internt men udadtil bør vi fremstå samlet og arbejde imod yderligere indskrænkninger i vores muligheder - uanset vores individuelle interesseområder. Især synes jeg dette princip må være gældende så lang tid våbenloven er baseret på uvidenhed, ammestuehistorier, Hollywood og i værste fald på nogle for os ubehagelige skjulte dagsordener.
Jeg håber at vi inden længe kan se formændene for div våbenrelaterede interesseorganisationer sætte sig sammen om det store runde bord og få lagt en progresiv plan og få den søsat med alle sejl sat så vi kunne få fornuften til at råde i blot en lille del af lovgivningen.............og nu jeg er igang så håber jeg også at jeg vinder i lotto [Big Grin][Wink]
Svar
#85
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Er der meget mere der efterhanden kan forbydes !

Synd det kommer ned pa dette plan. burde vide bedre, men gjorde bare for...fordi jeg keder mig ligenu. Uffe hent lige en mere fra kassen.

Jess Christensen
Master Pistolsmith



Ja så fik vi den da lige banket et hak længere ned [V]. Jeg er ked af at jeg nævnte noget så kedeligt som ytringsfrihed. Den er faktisk en del af det demokrati som din (og min) regering sender unge mænd ud at dø for.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#86
Jeg synes det er en helt forfejlet højskolesang om ytringsfrihed ujensen.

Bare fordi jeg reagerer mod kvaliteten af det pladder der lukkes ud, betyder det jo ikke at jeg er modstander af din ret til at lukke pladder ud vel ?

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#87
Jeg synes at kunne huske nogle indlæg herinde for et par år siden med en der netop fik en sluggbøsse registreret som riffel i DK.

Hjemme i forbudssverige må jeg heldigvis støbe mine sluggs og så bagefter ladde dem selv, hvis jeg da ikke bare købe de tamme købesluggs.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#88
æv lassescout... nu har du snuppet mit kraftudtryk...så jeg bruger et andet..[Big Grin]

VORHERRE PÅ LOKUM...[xx(]

.50GIJESS står konstant for skud (læg mærke til hvor mange af vores sproglige metaforer der er afledt af skydning/våben...[Wink]) og udnævnes til "bundskraber" i debatten.... Hvis det er den holdning de andre debattører møder "eksil-danskerens" meninger med, så er niveauet vist allerede lagt (ned) [xx(]

Som andre skriver så er det på høje tid at vi som våben-brugere-ejere-nørder får rystet den 70-er freds-hippie holdning af, og kommer videre...

1. Danmark er et land i krig! Vi sender rimeligt dygtigt uddannede (OG nogle af verdens bedste også..) soldater ud hvor politikerne har bedømt at de kan gøre en forskel.
Vi har altså et samfund der helt klart billiger brug af våben mod andre mennesker, når bare de er "brune nok" og langt nok væk...[xx(]

De samme hyklere der sidder og klapper i hænderne (over SF/S/DF-kaffen) når "den Danske Jens" gør sit arbejde i sandkassen i Langtbortistan, de sidder og taler om "tryghed" i vores eget land, men kan ikke finde på noget bedre at gøre end at fortsætte gamle flippede pacifistiske fordomme omkring våben og brug af samme, og slår så ned hvor politikerne kan profilere sig på at forhindre helt almindelige lovlydige borgere i at interessere sig for våben.

Hvis ikke vi der er "våben-enthusiaster" på fritids/hobbyplan kan finde ud af at være "rummelige" overfor Jens-Peter der gerne vil gå i sort "SKVAT" tøj og skyde skiver med en "Halvautomat-der-ligner" eller Dravis "wannabee-sniper[8D]" der gerne vil lave store huller i små ting meget langt væk..
og også for "Darkside" der gerne vil gå i Prince of Wales-ternet tweed og skyde med S/S efter vilde ænder..

Der skal også være plads til en "hatting" der tager medaljer med en revolver der er så specialbygget at det kan være svært at se hvor bønnerne skal ind og kommer ud igen...

Det er da klart som blæk at der skal være styr på hvem der kan købe, eje, bruge og forhandle våben, endda BEDRE styr på det end der er nu.. (Altså 1 centralt register og 1 våbentilladelse pr "våbenfør borger")
Selvfølgelig skal der stilles krav til "den våbenføre" om at han skal have et formål med at købe, besidde og anvende et givent våben,
men at beholde (og ovenikøbet forsvare!) et gammeldags decentralt system, med udtalt forskelsbehandling, der er da noget vores organisationer burde sætte sig ned og få diskuteret på plads.

Alle "fortolkningerne" ude i de enkelte politi-kredse burde ensrettes, og vore organisationer bør stå sammen om at lægge pres på, således at denne ensretning ikke fører til yderligere usaglige og "følelses-betonede" fordomsfulde stramninger.

og så ikke mere "kællingesnak" herfra ...[8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#89
Vi lader disse være de sidste ord i denne debat, og låser nu tråden, da vi vurderer geden som værende yderst velbarberet nu.

Moderatorteamet
Jepsen moderator

*** Jepsen :-) ***
[Image: ajbutton.gif] [Image: 529171_3631301428797_1461979695_33256254...6452_n.jpg]
***  Jepsen :-) ***
 
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)